Workshop - Goede afspraken voor een doorgaande lijn

In Nederland zit er een ingewikkelde breuk, midden in de ontwikkelingsperiode van het jonge kind (van 2 tot 6 jaar): de overgang van kinderopvang naar school. Om de ontwikkelingskansen van deze kinderen te bevorderen, is het belangrijk dat kinderopvang en onderwijs nauw samenwerken. Zodat geen kind stilstaat of terugvalt in zijn ontwikkeling. In deze workshop gebruiken we een kwaliteitskaart Doorgaande lijn om die samenwerking te stimuleren. Hoe kom je tot het goede gesprek over de doorgaande lijn en tot klinkende afspraken!

Door Heleen Versteegen

Heleen Versteegen studeerde pedagogische wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. In de periode van 1992-2000 heeft zij gewerkt in de praktijk en de ondersteuning van kinderopvang en opvoedingsondersteuning: als leidinggevende in de kinderopvang, medewerker pedagogische preventie bij een jeugdinstelling in Noord-Holland, als manager opvoedsteunpunt bij een welzijnsstichting in Amsterdam, en bij het NIZW (thans NJi) als projectmedewerker kinderopvang en opvoedingsondersteuning. Sinds juli 2000 werkt Heleen bij Sardes.

Terug naar overzicht

x