Bekijk mijn LinkedIn-pagina
Waarom werk ik voor de CED-Groep?
Door op school in gesprek te gaan over burgerschapsthema’s als sociale veiligheid, kansengelijkheid, klimaat of diversiteit, kun je de maatschappelijke dialoog over deze thema’s voeden. Door teams te ondersteunen, begeleiden en adviseren in burgerschap, hoop ik uiteindelijk mijn steentje bij te dragen aan de (op)voeding voor de maatschappelijke dialoog over deze thema’s. De CED-Groep zet hoog in op burgerschap en ik geeft me alle gelegenheid om me hierin nog verder te ontwikkelen.
Waar ligt je expertise en passie?
Het onderwijs van vandaag is voor mij de samenleving van de toekomst, met burgerschapsonderwijs als belangrijkste sleutel om deze samenleving samen in te richten. Hierbij zie ik een school als de samenleving in het klein, waar leerlingen op een veilig manier moeten kunnen oefenen met sociaal-maatschappelijke competenties die nodig zijn om deel te nemen aan deze samenleving.
Wat kan jij voor een school betekenen?
Sinds 2021 zijn de wet op Burgerschap en het onderzoekskader van de inspectie aangescherpt, scholen staan sindsdien voor de opdracht om burgerschapsonderwijs planmatiger aan te reiken en daarbij een minimale kern te behandelen. Dát is waar ik scholen bij ondersteun: De planmatige vormgeving van Burgerschapsonderwijs, waarin alle wettelijke kernen worden aangereikt.