Bekijk mijn profiel op LinkedIn
Waarom ik werk voor de CED-Groep
Naast dat ik graag deel uit wil maken van de expertisegroep waaruit de CED-Groep bestaat, sprak het motto ‘Als leren je lief is!’ mij onmiddellijk aan. De reden waarom ik mijn masterstudie pedagogische wetenschappen met afstudeerrichting onderwijs- en opleidingskunde volgde en dit beroep uitvoer, is omdat ik gefascineerd ben door leren.
Ervaring, achtergrond en kennis
Na mijn masterstudie in de pedagogische wetenschappen, afstudeerrichting onderwijs- en opleidingskunde, vond ik het belangrijk dat ik zelf zou ervaren hoe het was om voor een groep binnen het basisonderwijs te staan. Ik behaalde mijn onderwijsbevoegdheid en deed ervaring op in alle groepen binnen het basisonderwijs. De groepen 1 t/m 3 vond ik het meest fascinerend. Vanaf jongs af aan boeit deze leeftijd mij en tijdens mijn masterstudie richtte ik mij tijdens mijn afstudeerscriptie op de wiskundige initiatie bij kleuters. De fascinatie is er niet minder op geworden en ik leer zelf ook graag bij over de ontwikkeling van het jonge kind.
Passie en expertise
Werken aan de beste ontwikkelkansen van kleuters, daar ligt mijn passie. Mijn expertise is het creëren van veilige en voorspelbare leeromgeving, dat komt daar goed bij van pas. Hoe voelt een kind dat voor je staat zich? Wat heeft het nodig?
Daarnaast ligt mijn expertise binnen de wiskundige initiatie en ontwikkelingsvoorsprongen omdat ik hier onderzoek naar deed.
Werken aan goede sfeer
Het begint allemaal bij: ‘veiligheid en voorspelbaarheid’. Niet alleen tussen de leerkracht en de leerling, maar ook hoe leerlingen tegen elkaar doen, doet ertoe. Als leerkracht investeerde ik veel in de relatie en de sfeer tussen mij en de leerlingen én tussen de leerlingen onderling. De tijd nemen om samen lol te hebben, samen even te dansen of voor een één-op-één moment (voorlezen, samen spelen, een gesprekje). Tegelijkertijd leg ik de lat voor het onderwijs hoog, maar wel realistisch, zodat we het beste uit de kinderen halen.
Wat ik voor een leerkracht, school, bestuur of gemeente kan betekenen?