Waarom werk ik voor CED-groep?
Nadat ik mijn opleiding pedagogische wetenschappen en master forensische gezinspedagogiek af heb gerond, heb ik even in een ‘samen-naar-school-klas’ gewerkt. Hier begeleidde ik kinderen met autisme in een reguliere basisschool. Zo kwam ik erachter dat mijn hart echt bij het onderwijs ligt.
Hoewel ik ontzettend veel geleerd heb van dit werkveld en een bijzondere band heb opgebouwd met de kinderen, miste ik het schrijven en het ‘breder’ nadenken over het onderwijs. Daarmee kan ik bij de CED-Groep volop aan de slag!
Theorie en praktisch vormgeven
In mijn tijd op de school heb ik ervaren hoe theorie en praktijk kunnen samenkomen, maar ook hoe deze twee componenten enorm kunnen verschillen. Mijn verwachtingen, op basis van de theoretische kennis die ik had opgedaan de afgelopen jaren, moest ik af en toe bijstellen. Ik merkte hoe belangrijk het is gehoor te geven aan individuele onderwijsbehoeften: elk kind is anders en heeft recht op gelijke kansen in het onderwijs. Hierdoor begon het bij mij te kriebelen om iets te doen met het vormgeven van onderwijs.
Waar houd ik me mee bezig?
Ik houd ontzettend van schrijven. Al als kind van zeven schreef ik al boekjes en stripverhalen en ik ben graag creatief bezig. Dat komt goed van pas binnen mijn huidige werkveld: sinds 6 weken ben ik aan het werk bij CED-Groep.