Groep5 385

‘Als adviseurs bij mij op school kwamen dacht ik: hoe zou ik het doen?’

Ze was niet meer gelukkig met haar werk. ‘Als teamleider in het onderwijs was ik vooral met de organisatorische kant bezig. Als ik dan mijn vriendin hoorde vertellen over haar werk als adviseur, dacht ik: dat wil ik ook. Met de inhoud bezig zijn. Scholen helpen.’ Voor Cindy kwam er maar één bureau in aanmerking. Gelukkig was de liefde wederzijds.

Enthousiast over de streep
Als leerkracht en als teamleider had ze geregeld te maken met onderwijsadviseurs. ‘Als ze dan bij mij op school kwamen, dacht ik: hoe zou ik het doen? Zou ik scholen ook kunnen verder helpen? Het leek me altijd zo ontzettend leuk om te doen.’ De enthousiaste verhalen van haar vriendin hielpen haar over de streep. ‘Ik had wel m'n twijfels hoor. Wat zou er allemaal op me afkomen? Heb ik voldoende kennis van de inhoud? Is mijn gezinssituatie flexibel genoeg?’ Eenmaal in gesprek bleek haar brede ervaring in diverse rollen in het po, so en sbo een enorme aanwinst te zijn. ‘En het reizen valt ook mee. Ik heb gelukkig veel klanten in de buurt.’

Cindy Slegers 1 1

‘Ik had wel m'n twijfels hoor. Wat zou er allemaal op me afkomen? Het ging me gelukkig goed af. En het reizen valt ook mee.’

Cindy Slegers, medior onderwijsadviseur gespecialiseerd onderwijs CED-Groep

Fijn vangnet van collega’s
In haar dagelijkse werk ondervindt Cindy veel voordeel van haar achtergrond en kennis. Ook scholen zijn er blij mee dat ze het werk zo goed kent. ‘Het werk ging me gelukkig goed af. Ik heb wel veel meegelopen in het begin en daar heb ik veel aan gehad. Ik ben echt aan de hand genomen de eerste maanden. Hoe geven mijn collega's trainingen? Hoe voeren zij een acquisitiegesprek? Dat kreeg ik allemaal mee en dat vormde een fijn vangnet. Nog steeds sparren we veel met elkaar. Ik heb ook allerlei interne trainingen gevolgd, bijvoorbeeld over producten als De Vreedzame School en Teach Like a Champion. In het begin had ik veel tijd nodig om me voor te bereiden. Nu put ik vlot uit mijn ervaring als adviseur.’

Het leukste: de afwisseling
Wat is het allerleukste aan haar baan? Daar hoeft Cindy niet lang over na te denken. ‘De afwisseling. Ik kom elke dag op een andere school binnen het gespecialiseerd onderwijs. De ene keer begeleid ik een groot traject rondom opbrengstgericht werken in 4D (OGW4D), de andere dag werk ik aan gedrag met De Vreedzame School. Ik ben met de meest uiteenlopende vragen bezig: hoe kan ik een bepaalde methode inzetten? Hoe zorgen we dat we alle kinderen op het juiste niveau bedienen? Hoe implementeren we Teach Like a Champion? Ik geef ook cursussen, in company of via het cursusbureau. Al die ontmoetingen zijn echt een feestje. Ook geeft het me veel voldoening om steeds weer teruggevraagd te worden.’

‘Ik geef ook cursussen, in company of via het cursusbureau. Al die ontmoetingen zijn een feestje.’

Cindy Slegers, medior onderwijsadviseur gespecialiseerd onderwijs CED-Groep

Er was maar één bureau: de CED-Groep
Wat maakte het voor Cindy zo duidelijk dat ze bij de CED-Groep wil werken? ‘De CED-Groep heeft goede, sterke producten. Ook de gespecialiseerde units vind ik prettig, waar mensen werken met een passende achtergrond. De adviseurs hebben zo veel kennis van zaken. Het zijn echte professionals. Op de school waar ik werkte heb ik veel met OGW4D gedaan. Als je dat goed tussen de oren krijgt, dan maak je het mooiste onderwijs. Dus natuurlijk wil ik bij het bureau werken dat OGW4D heeft ontwikkeld.’

‘Met OGW4D maak je het mooiste onderwijs. Dus natuurlijk wil ik bij het bureau werken dat OGW4D heeft ontwikkeld.’

Cindy Slegers, medior onderwijsadviseur gespecialiseerd onderwijs CED-Groep

Cindy is nu medior adviseur. ‘De doorgroei naar senior adviseur is al wel op tafel gekomen. Ik krijg alle ruimte om daarover na te denken en mijn eigen lijn te volgen.’

Lees meer verhalen

Onderwijsadviseur: iets voor jou?

Ga in gesprek en ontdek het
Naar de vacature
x