Wat is nodig voor duurzame impact?
professionalisering op alle niveaus
borging en beleid
meerjarige aanpak
Wat scholen vaak vragen
Dit is een bekend spanningsveld. Als je duurzame impact wilt maken, dan kost dat tijd. In de Staat van het Onderwijs wordt gepleit voor meerjarige trajecten. Je creëert deze tijd door echte keuzes te maken en daar ook écht op in te zetten. Ook de inzet van Teach-coördinatoren maakt de fase van borging makkelijker.
Je kunt deze werkwijze toepassen in het reguliere primair onderwijs, maar ook in het gespecialiseerd of voortgezet onderwijs. Ook is er een speciale Teach-editie voor het jonge kind.
Een Teach-coördinator maakt een plan van aapak voor de borging in de school, voert klassenbezoeken uit, houdt nagesprekken, begeleidt collega's, leert werken met data en groepsplannen en zorgt dat Teach geregeld op de vergaderagenda terugkomt.
Meer weten over een integrale Teach-aanpak?
Ga in gesprek met programmaleider Maaike Palmbergen