‘Hands-on mentaliteit en ruimte voor creativiteit. Dat geeft mij energie.’

De marketingfuncties lagen voor het oprapen. Maar na een baan bij een commerciële organisatie was het voor mensenmens Sander Vinke duidelijk: hij wil werken bij een warme, maatschappelijk betrokken organisatie. Het werd de CED-Groep. ‘Die betrokkenheid voel ik in de hele organisatie.’

Inmiddels pendelt Sander al een jaar heen en weer tussen Amsterdam en Rotterdam. ‘Nog even, want het is ons eindelijk gelukt om een woning te vinden in Rotterdam. En het reizen is prima te doen, want ik kan gedeeltelijk thuiswerken en mijn werktijden flexibel invullen. Dat is superfijn.’

Een jaar van veel leren
Sander kijkt terug op zijn eerste jaar, waarin hij veel heeft geleerd. ‘Ik voelde me heel welkom in het team en in de organisatie. Als gloednieuwe strategisch marketeer van het team Primair onderwijs én van de sterke merken Goud Onderwijs, Vreedzaam en Teach Like a Champion, was er veel te ontdekken voor mij. Daarnaast heb ik ook veel van mijn collega's geleerd. Bijvoorbeeld over e-mailmarketing of publicaties in vakbladen. Daar had ik nog geen ervaring mee. Ik kan me hier volop ontwikkelen. Dat is voor mij erg belangrijk.’

Sander Vinke

‘Ik kan me hier volop ontwikkelen. Dat is voor mij erg belangrijk.’

Sander Vinke, strategisch marketeer CED-Groep

‘Dat gaan we gewoon regelen’
Ook met het team voelt Sander een goede match. ‘Ik herinner me een vergadering in de eerste week. Er moest iets ongebruikelijks gebeuren, geen idee meer wat hoor. “Dat gaan we gewoon regelen,” hoorde ik onze communicatiemedewerker Odette zeggen. Toen merkte ik al: in dit team staat iedereen voor elkaar klaar. Dat is ook zo gebleven. We kunnen op elkaar bouwen en doen het echt samen. Dat motiveert. Het team is ook heel divers, en dat maakt ons sterk.’

Focus door strategie
De CED-Groep biedt een flink aantal diensten en producten aan. ‘We hebben onze klanten veel te bieden. Dan is het extra belangrijk om gefocust te werken. Binnen de afdeling zijn we daarom allemaal verantwoordelijk voor onze eigen merken en afdelingen. Het is aan mij om voor “mijn” merken de doelen om te zetten naar een passende marketingstrategie.’

‘We kunnen op elkaar bouwen en doen het echt samen.’

Sander Vinke, strategisch marketeer CED-Groep

Een rasechte verbinder
In zijn functie zorgt Sander dat iedere marketingactiviteit met alle betrokkenen is afgestemd. ‘Het is in mijn rol belangrijk om als verbinder te fungeren, omdat er veel verschillende stakeholders zijn. Intern én extern. Redacties van vakbladen bijvoorbeeld, of de fotograaf. Maar ook binnen de afdeling wil ik verbinden. Een goede sfeer, daar gedijt iedereen bij.’

Toekomstmuziek
De CED-Groep is een stichting zonder winstoogmerk. ‘Tegelijkertijd moet er wel geld verdiend worden om onze mensen en bijvoorbeeld onderzoek en ontwikkeling van te betalen. Ondanks het maatschappelijke karakter van de organisatie heb ik een echte marketingfunctie. De afdeling zit vol ambities, bijvoorbeeld op het gebied van online vindbaarheid, verdere digitalisering en visuele contentcreatie. Binnen ons team heerst echt een hands-on mentaliteit en is er volop ruimte voor creativiteit. Dat vind ik prettig en daar krijg ik energie van.’

Wil jij ook in dit fijne team werken?

Dat kan nu.
Naar de vacature
x