Middenkadertraining (po)

LANDJE DOCENTEN 206

Specialisten en coördinatoren zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden in scholen, om vakspecifiek beleid goed te vertalen naar de onderwijspraktijk. Meestal wordt het als een boeiende uitdaging gezien om als vakspecialist een bijdrage te leveren aan schoolontwikkeling.

  • icon voor wie geschikt

    Middenmanager

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    22 SBU

  • icon info

    8 - 18

  • icon price

    1.355,00

  • icon place

    Hoofdweg 70 3067 GH Rotterdam

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • wo 11 feb 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
    • wo 11 mrt 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
    • wo 15 apr 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
  • icon trainer

    Natalie van der Veen - Boelhouwer

  • Opmaak 1 5
  • icon voor wie geschikt

    Middenmanager

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    22 SBU

  • icon info

    8 - 18

  • icon price

    1.355,00

  • icon place

    Hoofdweg 70 3067 GH Rotterdam

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • wo 11 feb 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
    • wo 11 mrt 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
    • wo 15 apr 2026

      (09:30 - 15:30)
      Rotterdam
  • icon trainer

    Natalie van der Veen - Boelhouwer

  • Opmaak 1 5

Specialisten en coördinatoren zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden in scholen, om vakspecifiek beleid goed te vertalen naar de onderwijspraktijk. Meestal wordt het als een boeiende uitdaging gezien om als vakspecialist een bijdrage te leveren aan schoolontwikkeling.

Deze cursus is bedoeld als oriëntatie en als steun in de rug voor mensen die sturing (willen) geven aan onderwijsontwikkeling op hun school. We maken steeds een koppeling tussen de theorie en de eigen situatie, waarbij er een balans is tussen kennis en vaardigheden.

Inhoud

Je verbreedt en verdiept je kennis over het aansturen van onderwijsontwikkeling en je werkt aan het vergroten van je eigen vaardigheden.
In deze cursus sluiten we zoveel mogelijk aan bij de behoeften van de cursisten. Er vindt onder meer een telefonische intake plaats. Mogelijke onderwerpen die aan bod komen:

  • Taken, rollen en verantwoordelijkheden
  • Schoolbeleid, o.a. in relatie met wet- en regelgeving
  • Verandermodellen
  • Professionele communicatie (waaronder effectief vergaderen, omgaan met weerstand en geven en ontvangen van feedback)
  • Schoolcultuur
  • Onderwijskundig leiderschap en leiderschapsrollen
  • Planmatig werken

'Voorafgaand was er telefonisch contact over de inhoud van de cursus. Dat vond ik erg prettig.'

Reactie cursist

Resultaat

Vanuit de inhouden van de bijeenkomsten karakteriseer ik mijn eigen competenties, beschrijf ik waarin ik mezelf wil ontwikkelen en pas dit toe in de praktijk. Op basis van feedback kan ik mijn handelen bijsturen.

P0109/S7110

  • Opmaak 1 5
    • icon voor wie geschikt

      Middenmanager

    • icon duration

      3 bijeenkomsten

    • icon sbu

      22 SBU

    • icon info

      8 - 18

    • icon price

      1.355,00

    • icon place

      Hoofdweg 70 3067 GH Rotterdam

      • icon calendar
        Bijeenkomsten:
      • wo 11 feb 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
      • wo 11 mrt 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
      • wo 15 apr 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
    • icon trainer

      Natalie van der Veen - Boelhouwer

    • Opmaak 1 5
    • icon voor wie geschikt

      Middenmanager

    • icon duration

      3 bijeenkomsten

    • icon sbu

      22 SBU

    • icon info

      8 - 18

    • icon price

      1.355,00

    • icon place

      Hoofdweg 70 3067 GH Rotterdam

      • icon calendar
        Bijeenkomsten:
      • wo 11 feb 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
      • wo 11 mrt 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
      • wo 15 apr 2026

        (09:30 - 15:30)
        Rotterdam
    • icon trainer

      Natalie van der Veen - Boelhouwer

    • Opmaak 1 5
    x