Middenkadertraining (po)

LANDJE DOCENTEN 206

Specialisten en coördinatoren zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden in scholen, om vakspecifiek beleid goed te vertalen naar de onderwijspraktijk. Meestal wordt het als een boeiende uitdaging gezien om als vakspecialist een bijdrage te leveren aan schoolontwikkeling.

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right

Specialisten en coördinatoren zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden in scholen, om vakspecifiek beleid goed te vertalen naar de onderwijspraktijk. Meestal wordt het als een boeiende uitdaging gezien om als vakspecialist een bijdrage te leveren aan schoolontwikkeling.

Deze cursus is bedoeld als oriëntatie en als steun in de rug voor mensen die sturing (willen) geven aan onderwijsontwikkeling op hun school. We maken steeds een koppeling tussen de theorie en de eigen situatie, waarbij er een balans is tussen kennis en vaardigheden.

Inhoud

Je verbreedt en verdiept je kennis over het aansturen van onderwijsontwikkeling en je werkt aan het vergroten van je eigen vaardigheden.
In deze cursus sluiten we zoveel mogelijk aan bij de behoeften van de cursisten. Er vindt onder meer een telefonische intake plaats. Mogelijke onderwerpen die aan bod komen:

  • Taken, rollen en verantwoordelijkheden
  • Schoolbeleid, o.a. in relatie met wet- en regelgeving
  • Verandermodellen
  • Professionele communicatie (waaronder effectief vergaderen, omgaan met weerstand en geven en ontvangen van feedback)
  • Schoolcultuur
  • Onderwijskundig leiderschap en leiderschapsrollen
  • Planmatig werken

'Voorafgaand was er telefonisch contact over de inhoud van de cursus. Dat vond ik erg prettig.'

Reactie cursist

Resultaat

Vanuit de inhouden van de bijeenkomsten karakteriseer ik mijn eigen competenties, beschrijf ik waarin ik mezelf wil ontwikkelen en pas dit toe in de praktijk. Op basis van feedback kan ik mijn handelen bijsturen.

P0109/S7110

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • Opmaak 1 5
  • x