Breinontwikkeling Jonge Kind

IKCA dreumes 053

Ons brein is een actieve voorspellingsmachine, die niet op de informatie wacht die het voortdurend te verwerken krijgt. Alle ervaringen die we in ons leven opgedaan hebben, zijn leerervaringen. Ze bepalen hoe we met nieuwe ervaringen omgaan. Dat geldt voor het verwerven van kennis, maar ook voor het leren omgaan met uitdagingen en het groeien als persoon. Is een ervaring voor herhaling vatbaar?

Ik wil een training voor mijn team. icon-arrow-right

Ons brein is een actieve voorspellingsmachine, die niet op de informatie wacht die het voortdurend te verwerken krijgt. Alle ervaringen die we in ons leven opgedaan hebben, zijn leerervaringen. Ze bepalen hoe we met nieuwe ervaringen omgaan. Dat geldt voor het verwerven van kennis, maar ook voor het leren omgaan met uitdagingen en het groeien als persoon. Is een ervaring voor herhaling vatbaar?

Hier speelt niet alleen ons brein een rol. Het is ook het lichaam dat ons laat voelen wat een ervaring met ons doet. Het denken vindt altijd plaats in en met het lichaam. Daarnaast vindt leren altijd plaats binnen een (sociale) omgeving. Hoe is deze ingericht en welke informatie wordt vanuit de omgeving aangeboden? Dit bepaalt voor een groot gedeelte het leren.

Deze cursus geeft een verdiepende kennis over het brein voor jou als coach/beleidsmedewerker. Je leert tijdens deze twee bijeenkomsten hoe je deze kennis vertaalt naar de praktijk, de pedagogisch medewerkers en de kinderen. Het boek Breinkracht vormt de theoretische basis. Het werkboek breinsleutels is praktisch handboek en kun je gebruiken als werkboek voor pedagogisch medewerkers geschreven.

De auteurs leggen aan de hand van kennis over het brein en leren uit, wat er gebeurt in de bovenkamer van jonge kinderen als je informatie vaak herhaalt. Of als je meteen gerichte feedback geeft, of als je vragen stelt. Het is een boek met korte teksten en veel doe-dingen voor jezelf: vragen, opdrachten en uitwerkingen.

Over het boek Breinsleutels:

In de cursus komt zowel de theorie als de praktijk aan bod.

Inhoud

  • kennis over het brein en hoe kinderen leren
  • de functies die ons gedrag beïnvloeden
  • welke breinsleutels er nodig zijn om 'de deuren' naar de bovenkamer open te zetten
  • het belang van spel
  • het toepassen van Breinsleutels in de praktijk

Resultaat

  • Je hebt basale kennis van het lerende brein.
  • Je weet hoe belangrijk spel is voor de ontwikkeling van het jonge kind.
  • Je leert welke executieve functies er zijn.
  • Je weet hoe Breinsleutels invloed uitoefenen op de ontwikkeling van jonge kinderen.
  • Je kunt deze vaardigheden bewust inzetten. Zo zorg je ervoor dat activiteiten goed aansluiten bij de kennis en vaardigheden van hele jonge kinderen.
  • Je kunt theoretische kennis over de werking van het brein toepassen in praktijksituaties.

Extra informatie

De boeken Breinkracht en Breinsleutels Het jonge kind krijg je de eerste bijeenkomst uitgereikt.

Teamtraining

De training Breinontwikkeling Jonge kind is ook mogelijk als incompany training. Vanaf 8 deelnemers geven wij de teamtraining op de locatie en datum van jouw keuze en ga je met je team aan de slag. Klik onderin deze pagina op 'Ik wil een training voor mijn team' en laat je wensen weten. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

K0309

Ik wil een training voor mijn team. icon-arrow-right
  • Inclusief boeken
    Breinkracht cover
  • Breinsleutels Jonge kind Basis 400x400 0085 Laag 19
  • x