Lesgeven vanuit een passend lesmodel
Een duidelijke en herkenbare lesopbouw biedt structuur en veiligheid. De CED-Groep ontwikkelde het Doordacht Passend Lesmodel (DPL), geïnspireerd op het directe instructiemodel. Hiermee houd je zicht en grip op het behalen van (tussen)doelen. We ondersteunen je graag om het model goed en soepel toe te passen in je lessen.
Attractief (deels) online lesgeven hoe doe je dat?
Ook nu de scholen weer open zijn, valt het (deels) online lesgeven niet meer weg te denken binnen het onderwijs. Waar veel docenten tot nu toe een eigen weg hebben gevonden, vraagt het hybride lesgeven om een kwaliteitsslag. De combinatie tussen fysieke- en online lessituaties vraagt een ander didactisch- en pedagogisch handelingsrepertoire van docenten. Hoe houd je de leerlingen gemotiveerd, breng je goed je kennis over, zorg je dat je klassenmanagement online in orde is en kan je online differentiëren? Een paar vragen die bij online lesgeven een andere aanpak vragen dan normaal. Naast begeleiding en ondersteuning aan docenten kunnen wij je ook ondersteunen bij het komen tot een school-kwaliteitsstandaard.
Coöperatief leren
Coöperatief leren dreigt steeds meer een containerbegrip te worden en een synoniem voor samenwerken. Een gemiste kans, omdat het juist een belangrijk kenmerk is van effectief onderwijs. Maar dan moet het wel doordacht en gericht worden ingezet. Wij leren je hoe je dat doet.
Effectief feedback geven
Feedback is sleutel tot leren. Versta jij de kunst om effectief feedback te geven of wil je je hier verder in ontwikkelen? De CED-Groep ondersteunt je erbij.
Breinkennis
Hoe kun je jouw leerlingen helpen om hun brein optimaal open te stellen voor het ontvangen, verwerken en terughalen van kennis? We maken je graag op een praktische manier wegwijs in de wereld van het puberbrein.
Uitgelicht: Teach Like a Champion
Wil je kampioen worden in lesgeven? De CED-Groep bracht het succesvolle Teach Like a Champion van Doug Lemov naar Nederland. Teach Like a Champion bevat 63 technieken die jou helpen om meer uit je leerlingen te halen. Met de technieken leg je de lat hoog, bouw je aan een sterke klascultuur, stimuleer je de ratio en het denkvermogen van leerlingen en bevorder je hun zelfvertrouwen. Je leest er meer over op www.teachnederland.nl