De wereld achter leidinggeven
Scholen zijn complexe organisaties, waar mensen met diverse, uiteenlopende achtergronden samenwerken. Sommige medewerkers hebben leidinggevende ambities en zoeken naar een passende LD-functie of -taak. Voor anderen hoeft het niet meer zo nodig. Tegelijkertijd beschikt deze laatste groep wel over de nodige verworven rechten. Hoe leid je dit in goede banen? Hier is gediversifieerd leiderschap voor nodig. 'Ik merk op veel scholen dat het voor ambitieuze medewerkers lastig is om door te groeien, omdat er weinig formatieruimte is. Dit kan leiden tot scheve gezichten, strijd om de normjaartaak en zelfs tot verloop,' vertelt Maarten Jiskoot, senior innovatie- en organisatieadviseur voor het voortgezet onderwijs en mbo.
Gebrek aan kennis, kunde en onduidelijkheid over de rolverdeling kunnen zorgen voor weerstand en discussie
― Maarten Jiskoot, senior adviseur innovatie- en organisatieadviseur
Wat verwachten we van elkaar binnen elke afzonderlijke functieschaal en welke routes hanteren we voor promotie en demotie?
― Maarten Jiskoot, senior adviseur innovatie- en organisatieadviseur
Wil je een keertje sparren?
Karin Snoodijk gaat graag met je in gesprek.