Doordacht Passend Lesmodel groot succes op Tijl Uilenspiegelschool
Sinds vorig schooljaar werkt obs Tijl Uilenspiegelschool met het Doordacht Passend Lesmodel (DPL), een gerenommeerd instructiemodel van de CED-Groep. Het sloeg meteen aan. Het leerdoel is vaak al behaald tijdens de instructie, leerkrachten denken meer buiten het boekje en het model wordt nu vooral als middel gezien en niet meer als doel. Directeur Jessica Idsinga: ‘Dankzij DPL zijn de leerlingen meteen actief betrokken’.
'Als je DPL eenmaal in de vingers hebt, dan gaat het vanzelf. En ik moet zeggen, de leerkrachten zijn heel enthousiast.'
― Jessica Idsinga, directeur Tijl Uilenspiegelschool, Amsterdam
'Als leerlingen al tijdens de instructie actief betrokken zijn, is dat natuurlijk veel effectiever. En dat gebeurt nu, dankzij DPL.'
― Jessica Idsinga, directeur Tijl Uilenspiegelschool, Amsterdam
'Om leerkrachten ook zelf te laten ervaren hoe sommige dingen werken, hebben we de trainingsbijeenkomsten zo veel mogelijk volgens DPL voorbereid.'
― Renée Stapper, innovatie- en organisatieadviseur